Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 21 im. Kornela Makuszyńskiego

ZASADY REKRUTACJI 2023/2024

 do Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 21 w Koszalinie

I. Przepisy wstępne

          1. Zasady rekrutacji dzieci tworzy się na podstawie przepisów:

  1. ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zmianami)
  2. ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 56, poz. 458)
  3.  rozporządzenia MENiS z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. Nr 26, poz. 232 z późn zmianami)
  4. rozporządzenia MEN z dnia 4 października 2001 r. w sprawie przyjmowania osób niebędących obywatelami polskimi do publicznych przedszkoli, szkół, zakładów kształcenia nauczycieli i placówek (Dz.U. Nr 131, poz. 1458).

        2. Do szkoły podstawowej dzieci zapisywane są na sześcioletni cykl kształcenia.

 II. Termin rekrutacji

  1. Nabór do klasy pierwszej na dany rok szkolny prowadzony jest w okresie od 3 kwietnia do 31 maja bieżącego roku.

O terminie, o którym mowa w pkt. 1 rodzice zostają poinformowani poprzez przedstawienie oferty:

  1. w sąsiednich przedszkolach,
  2. umieszczonej na stronie www.spikoszalin.szkolnastrona.pl
  3. w mediach lokalnych.

 III. Obowiązek szkolny

  1. Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z dniem 1 września roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 6 lub 7 lat, trwa do ukończenia klasy ósmej, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia.
  2. W roku szkolnym 2023/2024, na wniosek rodziców, obowiązkiem szkolnym może być objęte dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat i było objęte wychowaniem przedszkolnym w roku poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole.
  3. Wymogu o którym mowa w pkt. 2 nie stosuje się w przypadku, gdy dziecko posiada pozytywną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.

 IV. Uczniowie objęci rekrutacją

  1. Nabór do klasy pierwszej odbywa się drogą elektroniczną.
  2. O przyjęciu dziecka decyduje ilość uzyskanych punktów zgodnie z opracowanymi kryteriami naboru uczniów do klasy pierwszej
  3. Decyzję o przyjęciu ucznia do szkoły w trakcie roku szkolnego podejmuje Dyrektor Szkoły po zasięgnięciu opinii komisji,  w skład której wchodzi wicedyrektor szkoły i pedagog szkolny.

 V. Nabór do klas

  1. Do oddziału integracyjnego w szkole przyjmowane są dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, a także dzieci pełnosprawne.
  2. Przyjęć do oddziałów o których mowa w pkt. 1 dokonuje się na wniosek rodziców.
  3. Kwalifikowane są dzieci o następujących rodzajach niepełnosprawności: autyzm, zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym, afazja, niepełnosprawność ruchowa, słabowidzenie, słabosłyszenie, dzieci niesłyszące
  4. Komisja  kwalifikacyjna może odmówić przyjęcia ucznia w przypadku braku miejsca oraz braku możliwości realizacji celów nauczania i wychowania.
  5. Przyjęcie do integracyjnego oddziału przedszkolnego nie gwarantuje kontynuacji nauki w szkolnych oddziałach integracyjnych.

 VI. Dzieci niebędące obywatelami polskimi

  1. Dzieci niebędące obywatelami polskimi przyjmowane są do szkoły na warunkach i w trybie dotyczących obywateli polskich.

 VII. Obowiązek szkolny poza szkołą.

        1. Dyrektor szkoły może zezwolić na spełnienie obowiązku szkolnego poza szkołą, jeżeli rodzice dziecka złożą do 31 sierpnia wniosek o wydanie takiego zezwolenia, dołączając:

  1. opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej,
  2. oświadczenie rodziców o zapewnieniu dziecku warunków umożliwiających realizację podstawy programowej obowiązującej na danym etapie kształcenia,
  3.  zobowiązanie rodziców do przystępowania przez dziecko w każdym roku szkolnym do rocznych egzaminów klasyfikacyjnych.

         2. Dziecko spełniając obowiązek szkolny w tej formie może otrzymać świadectwo ukończenia Szkoły Podstawowej na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego prowadzonego przez Szkołę, której Dyrektor udzielił zezwolenia na taką formę spełnienia obowiązku szkolnego.

 VIII. Zapisy

  1. Do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do Szkoły zobowiązani są jego rodzice lub prawni opiekunowie.
  2. Rekrutacja dziecka do pierwszej klasy szkoły podstawowej odbywa się drogą elektroniczną pomiędzy 1 kwietnia a 31 maja bieżącego roku.
  3. Polega ona na wejściu na stronę internetową: http://nabory.eduportal.koszalin.pl/
  4. Rodzice/prawni opiekunowie za pośrednictwem internetowego serwisu naboru pod adresem http://nabory.eduportal.koszalin.pl/ wypełniają „zgłoszenie dziecka do szkoły podstawowej od 1 września 2021” w wybranej szkole podstawowej.
  5. Powyższy dokument (zgłoszenie) wygenerowany z systemu naboru, wydrukowany i podpisany przez rodziców/opiekunów prawnych należy  złożyć do 31 maja 2023r. do specjalnie przygotowanej skrzynki znajdującej się przy wejściu do szkoły.
  6. Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia następuje elektronicznie po zalogowaniu się do konta utworzonego podczas rejestracji kandydata lub w postaci pisemnego oświadczenia złożonego w specjalnej skrzynce umieszczonej przy wejściu do szkoły do 23 czerwca 2023 r.

 IX. Przepisy końcowe

  1. W przypadku braku wolnych miejsc do oddziału klasy pierwszej w danym roku szkolnym rodzice nieprzyjętego dziecka zostają powiadomieni niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji.
  2. Listy oddziałów ustalone przez Komisję Kwalifikacyjną zostaną podane do wiadomości zainteresowanych dnia  18 czerwca bieżącego roku godz. 15:00.